Миронівська міська ТГ
Офіційний вебсайт
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

44 роки в родині МЗВКК

Дата: 30.09.2024 09:17
Кількість переглядів: 326

 

30 вересня колектив Миронівського ЗВКК провів на заслужений від­по­чинок водія автобуса Віталія Миколайовича Ярошенка. Його тут всі знають і шанують, бо на заводі він пропрацював 44 роки.

Фото без опису

— У нас династія була. Ба­тько Микола Іванович пра­цю­вав на пожежній машині. Мати Галина  Юхимівна була нача­льником відділу збуту.  Вона ще з крупозаводу почи­нала. А тоді й дружина моя Віра Оле­ксіївна влаштувалась в бух­гал­терію. Всі більш як по 30 років віддали МЗВКК. А я найбі­льше — 44! — говорить чо­ловік.

Якщо бути  точнішим, то до цієї  дати не вистачає два тиж­ні.  Бо один-єдиний  запис у тру­довій книжці Віталія Ми­кола­йовича свідчить, що він був при­йнятий на роботу 14 жов­тня 1980 року. Як сьогодні пам'ятає як прийшов сюди з автопарку, відслуживши в ар­мії. Завод щойно відкрився.  Ві­талію Ярошенку запропону­ва­ли стати водієм автобуса, а зго­дом персональним водієм то­дішнього директора Олега Си­доровича Павловського.

— Всю Україну я з ним  об'їз­див, — згадує ті часи. — А  по­тім знову пересів на ав­тобус.  За цей час отримав де­в'ять но­вих машин, з них ав­тобусів шість.

Він водій найвищого — пер­шого класу і всіх катего­рій.

— Люблю роботу свою. Весь час у русі, — ділиться  ду­мками. — З 6 ранку до 10 ве­чора — по два дні на зміну з напарником. Людей на роботу і з роботи возили. Маршрути  — Миро­нівка, Росава, Яхни, Микитяни,  Владиславка. З цих сіл  праців­ників до початку змі­ни треба  привезти. А потім до­до­му. За ці роки з більш як 700 чоловік колективу заводу бі­льше по­ло­вини  знаю. У дзер­­кало гляну і знаю, де кому ста­вати.  Знаю, хто де живе, з якої зміни. По імені  знаю  всіх, хоч і багато  людей вже помінялось. Скіль­ки їх перевіз,  скільки кі­ло­­мет­рів наїздив.

Возити людей — це велика відповідальність. Особливо хви­лювався  взимку, коли го­ло­лід,  дороги вранці ще не про­горнуті. А всіх працівни­ків треба забрати і вчасно при­ве­зти.  Немає коли чекати. От і проривався не раз крізь сніги.  Особливо завдавала клопоту дорога на Микитяни. Вона ча­сто була в переметах, то й сам за лопату брався і пасажири до­помагали,  дружно виходи­ли і виштовхували автобус. І та­кого не було, щоб хоч раз він спізнився. Хоча має тверде пе­реконання: краще на 10 хви­лин пізніше привезти, та без­печ­ні­ше. Не можна ризикувати, ко­ли повен салон пасажирів. То­му й за авто­бусами завжди ди­вився рете­ль­но, ремон­ту­вав з напа­рни­ком і но­чами бувало. І рані­ше на ро­боту при­ходив, щоб пе­ред ви­їздом ог­лянути авто­бус, все пе­реві­рити.

За всі роки — жодної ава­рії. А от при­го­ди  різ­ні  бу­ли. Хтось спіз­нив­ся, по­їхали без нього, а тоді зга­дали і треба по­вер­татись. І чекати доводи­лось. Во­дій сприймав завжди такі ситуації спокійно: це жи­ття, різне в людей трапляє­ться. Тож ніхто на нього не обра­жа­ється.  Буває й таке, що комусь пога­но в дорозі стане. Ось во­зив на донорський пункт кров здава­ти. Одна жінка відразу після процедури за­йшла в автобус, так і свідомість втратила.  Ді­с­тав мерщій водичку і давай допомагати.

— У мене завжди пару пля­шок води про запас, аптечка. А в новому автобусі, який два роки тому отримали, взагалі комфорт — холодильник, кон­диціонер, телевізор, — розпо­відає. —  Їздити на такій техні­ці одне задоволення. Ще б мо­жна було поїздити, але прий­няв рі­шення — пора йти… Мамі треба догляд щоденний, бо старенька вже — 89 років. А я тут один  недалеко від неї, тож вся надія на мене.

Зізнається, що шкода про­щатись із заводом, який став рідним:

— Тут ставились до мене до­­бре. Квартиру отримав,  за­безпечували  обідами, спецодя­гом. По ремонту взагалі ніколи ніяких питань не виникало — всі  запчастини  привозили.

Любив найбільше на екс­ку­рсії  їздити. У Канів возив пра­цівників заводу, у Київ, в Пи­ро­гово, в Черкаси. Приємні спогади  від  кожної поїздки. Не шкодую, що тут працював.

Розуміє, що робота ще до­вго не відпускатиме його. Пит­ання виникатимуть, хоч разом із напарником Іваном Пара­щуком, з яким пропра­цювали 15 років душа в душу і разом залишають колектив,  собі замі­ну підготували, об'їздили всі маршрути та показали новим водіям. Адже все не так і про­сто.

— Я не зможу так, щоб піти і все відрізати, — каже Віталій Миколайович. — Спілку­ва­ти­мемось. Допомагатиму, як зве­р­татимуться. Скучатиму і на­віть не знаю, як відвикатиму від заводу. Буду тепер тільки ди­витись, як наш автобус з на­писом "МХП завжди поруч" проїжджатиме по дорозі. Ду­маю, що й за мною скуча­ти­муть, бо звикли…

Чим же займеться вдома? Буде тепер більше часу для своєї техніки, яку любить. А ще ж  садово-городні роботи в сезон. Без цього не можеш, ко­ли виріс у селі, звик садити, зби­рати, консервувати. Наре­ш­ті дітей відвідає, брата та ін­шу рідню, бо ніколи  часу не ви­стачало до них поїхати.

Було б все добре, якби не війна. Переживає за рідних і зна­йомих, які воюють, за дітей і внуків. Як чує, що дрони чи ра­кети на Київ летять, то місця собі не знаходить, поки діти не відгукнуться. Хоче, як і всі — щоб скоріше ці жахіття закінчи­лись, щоб жити в спокої і мирі.

                  В. ЛИСЕНКО.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано