Стабільність, розвиток, соціальна відповідальність
Про діяльність Миронівського заводу з виготовлення круп та комбікормів у 2023 році розповідає Олександр Жукотанський, голова правління ПрАТ "МЗВКК", генеральний директор ТОВ "Катеринопільський елеватор", керівник напряму елеватори та комбікормове виробництво відомої міжнародної компанії у сфері харчових та агротехнологій ПрАТ "МХП".
— Олександре Васильовичу, цей рік, як і попередній, економіка України працює в умовах війни. Як це вплинуло на ваше виробництво, його обсяги, розвиток?
— МХП – лідер у виробництві комбікормів в Україні. Три заводи – Миронівський завод з виготовлення круп і комбікормів (МЗВКК), ТОВ "Катеринопільський елеватор" та ТОВ "Відокремлений комплекс по виробництву комбікормів" (ВКВК) – сумарно виготовляють понад 30% кормів від загальної кількості його виробництва в державі.
МЗВКК має три лінії виробництва комбікорму сумарною потужністю 90 т за годину, яким забезпечуємо інші підприємства МХП; олієпресовий цех з потужністю переробки 1 050 т насіння соняшника на добу, виробництво круп, потужністю переробки 360 т зерна на добу; елеватори зернових культур та для олійних культур, лінія грануляції соняшникового лушпиння, потужністю 5 т/год.
Показники виробництва в порівнянні з минулим роком стабільні, а по деяких підрозділах навіть збільшились.
Не припиняється робота щодо зменшення собівартості продукції, вдосконалення процесів виробництва, продовжується постійна модернізація та реконструкція обладнання.
Встановлена ще одна лінія очистки лушпиння, проведена реконструкція сушарки в олійно-пресовому цеху, впроваджується друга черга логістики, відбуваються заміни програмних забезпечень ОПЦ та ККЦ.
Для зниження ризиків сьогодення та їх негативного впливу на виробництво встановлено генератори, які зможуть повністю забезпечити безперебійну роботу заводу на період блекаутів.
Щоб підприємство могло функціонувати стабільно, його продукцію потрібно реалізовувати. А отже необхідно показати покупцю, що вона виготовляється в належних умовах та відповідає всім вимогам стандартів, розроблених міжнародними асоціаціями. Тож, наші сертифікати мають величезне значення для успішної реалізації продукції. За 2023 рік було підтверджено відповідність системи менеджменту вимогам нової версії міжнародного стандарту BRCGS щодо виробництва харчового продукту — олії соняшникової, отримано сертифікат, що підтверджує кошерність олії соняшникової, сертифіковано систему менеджменту в частині виробництва олії на відповідність вимогам Халяль.
У комбікормовому виробництві вперше сертифіковано систему менеджменту на відповідність вимогам міжнародного стандарту GLOBAL GAP щодо виробництва кормів.
— Підприємства МХП завжди були лідерами по наповненню бюджету громади і країни. Яка ситуація в цьому році?
— Стабільна робота наших підприємств — це основа добробуту громади і країни. Протягом 9 місяців 2023 року Миронівський завод з виготовлення круп і комбікормів сплатив близько 134 млн грн податків і зборів до бюджетів усіх рівнів.
До загальнодержавного бюджету, зокрема, перераховано 37,7 млн грн, до місцевих бюджетів — 46,1 млн грн.
Єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування робітників підприємства сплачено 50,2 млн грн.
Всього до бюджету всіх рівнів Миронівської ОТГ надійшли податки за 9 місяців 2023 року від МЗВКК, МПЗ "Легко", ПрАТ "МХП", ТОВ НВФ "Урожай", МХП Логістика та інших на загальну суму близько 355 млн. грн
Загальна сума сплачених податків, зборів та внесків компанією МХП складає понад 4,2 млрд грн.
— Багато працівників компанії з початком війни мобілізовані до ЗСУ. Чи підтримуєте з ними зв’язки, як допомагаєте?
— В МХП, як соціально відповідальній компанії, розуміють, що соціальна адаптація та інтеграція демобілізованих залежить не тільки від держави. Це — наш спільний виклик та задача — кожної родини, громади, бізнесу і держави. Україна має відновлюватись і люди, які нас захищали, мають бути максимально залучені до відбудови.
Саме тому розроблено комплексну підтримку для мобілізованих та ветеранів ЗСУ, а також членів їх родин у соціальному, психологічному та фізичному відновленні "МХП-Поряд". Мета цієї програми життєстійкості – реінтегрувати демобілізованих співробітників після повернення з військової служби, враховуючи зміни фізичного, ментального станів та сенсів життя. Створити системні рішення для українських компаній щодо змін у корпоративній культурі, бізнес-процесах при працевлаштуванні нових працівників-ветеранів та поверненні демобілізованих працівників.
Для демобілізованих працівників розроблені етапи реінтеграції, які впроваджують індивідуально для кожного від 6 місяців до 1,5 року. Сюди входить юридична підтримка, фізична та психологічна реабілітація, професійна адаптація, допомога у розвитку соціальних зв'язків і громадського впливу.
Станом на сьогодні в МХП мобілізовано понад 2200 працівників, демобілізовано – 230, 167 працівників-ветеранів вже повернулись до роботи.
Для мобілізованих співробітників МХП компанія надає таку допомогу:
щомісячна матеріальна допомога у розмірі зарплати, забезпечення техзасобами, авто, одягом, бронежилетами, регулярна комунікація та шанування, медичний супровід у разі поранення, допомога родині у вирішенні побутових питань, допомога родині у розшуку безвісті зниклого.
Працівники МЗВКК долучаються до допомоги мобілізованим колегам й щомісячно здійснюють відрахування до 5% своєї заробітної плати для ЗСУ.
— Багато життєво важливих програм для розвитку громади впроваджуються за підтримки і фінансової участі МХП. Розкажіть про це детальніше.
— МЗВКК разом зі стратегічним партнером — благодійним фондом "МХП-Громаді" — розвиває Миронівську громаду, аби тут було комфортно жити, втілює проєкти за участі місцевого бізнесу й органів місцевої влади.
Беручи в них участь, мешканці громади самі можуть стати рушіями змін. Конкурс "Час діяти, Миронівщино!" — це гранти на соціально-важливі ініціативи. Тільки протягом 2023-го року Благодійний фонд надав грантів у 13 областях України на суму майже в 13 млн грн. Це — і класи безпеки в школах, і допомога з облаштування укриттів, і створення чи ремонт дитячих/спортивних майданчиків, підтримка локальних медзакладів та ін. 14 проєктів-переможців маємо і в нашій громаді. Їх ініціатори отримали фінансування від фонду на загальну суму 1 млн грн.
Окрім цього, МЗВКК разом з БФ "МХП-Громаді" втілює низку проєктів з підтримки місцевого бізнесу. Один з таких – конкурс бізнес-ідей "Роби своє", який цьогоріч суттєво масштабувався у цілих три конкурси. Класичний "Роби своє" – для підтримки локальних бізнесів. Весною спільно з Українським ветеранським Фондом Мінветеранів реалізували #Варто "Робити Своє" – надали гранти для ветеранів і членів їхніх родин. А з 22 вересня стартував ще один конкурс – для сфери харчування "Роби своє з Kurator" для HoReCa. Конкурс бізнес-ідей "Роби своє" приніс Миронівці трьох переможців, які отримали по 100 тис грн для втілення своїх ідей.
Такий запит на гранти демонструє, що українці хочуть працювати, створювати робочі місця та наповнювати місцеві бюджети. І МХП, маючи експертизу в цьому, готове надати всебічну підтримку в розвитку локального бізнесу. У 2023 році в межах "Роби своє" надано 80 грантів локальним підприємцям на понад 6 млн грн.
Один з принципів компанії: великий бізнес тільки тоді буде успішним, якщо будуватиме навколо себе екосистему малих і середніх бізнесів
Важлива для компанії і культурна ідентичність. Наші військові виборюють сьогодні право українців на життя, на власні сенси, на свободу і вибір. Війна, яку ми всі переживаємо – це війна культур і світоглядів. Тому культура є важливим фактором в цій боротьбі, оскільки саме через культуру ми створюємо і поширюємо важливі для нас цінності і сенси. Серед таких проєктів від МХП – покази українських фільмів у межах проєкту "Кіно заради Перемоги!".
— Загально відомо, що перспективу має той, хто не стоїть на місці, а постійно розвивається. Які зміни відбуваються в цей час у вашій компанії?
— Постійний розвиток — не просто традиція, а принцип існування компанії.
Кілька років тому компанія почала трансформацію в кулінарну, і цей процес невпинно триває. Ми щодня працюємо, щоб годувати людей і пропонувати їм якомога більше якісних та смачних страв, виготовлених із використанням найсучасніших харчових технологій.
Один із напрямів трансформації МХП в кулінарну компанію — робота у сегментах HoReCa та ритейлу. Вже зараз МХП спільно з партнерами пропонує українцям смачну й безпечну шаурму та інший стритфуд у понад 100 точках мережі вуличної їжі Doner Маркет. А завдяки роботі понад 200 магазинів "М'ясомаркет" по всій Україні у споживачів є доступ до широкого асортименту м'яса, м'ясо-ковбасних виробів, кулінарії та інших продуктів харчування. "М'ясомаркет" є й у Миронівці. Він відкрився у липні 2022 року на Гетьманській, 16 біля нашого МПЗ "Легко". У магазині є великий вибір м'яса, м'ясо-ковбасні вироби, напівфабрикати, свіжа, смачна кулінарія, а також піца.
Загалом у Київській області працюють 8 "М'ясомаркетів" і 10 закладів мережі безпечної вуличної їжі Dоner Маркет.
Навіть під час повномасштабного вторгнення трансформація продовжується.
Велика війна, звісно, вплинула на нашу роботу, але тільки на самому початку. Загалом наші підприємства не зупинялися ні на годину. Але в перший місяць припинилось виготовлення доопрацьованих продуктів, сфокусувалися на курятині, напівфабрикатах "Легко" і м'ясо-ковбасних виробах торгової марки "Бащинський". Тобто на самому початку війни, коли в країні був хаос, виробляли базову продукцію, найпотрібнішу в той час. А згодом повернулися до всіх попередніх позицій і стабільно працюємо, розвиваємось та залишаємось соціально відповідальним партнером громади і її жителів.
Ми, як підприємства із переробки сільськогосподарської сировини, висловлюю всім подяку за працю та відданість землі. Пишаюсь кожним працівником, їх завзяттям, сміливістю та майстерністю.
Сьогодні наші колеги не лише боронять Україну, а стоять щитом над нами, аби ми могли працювати, обробляти землі та докладати всіх зусиль для врожайності, а значить забезпечувати економічну підтримку країни та добробут родин.
Захисники боронять нас, а ми повинні підтримувати їх: донатити й допомагати. Бо, коли об'єднані однією метою – ми сильні, коли згуртовані над однією ціллю – ми незламні, коли в праці та житті разом – ми непереможні!
О. ДИТЮК, провідний фахівець з комунікацій МХП