Кожен день ми працюємо, щоб українці мали якісні продукти, наша команда – можливості для розвитку, а країна – міцну економіку, — директор м’ясопереробного заводу «Легко» Максим Мазур
МХП, міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій, веде діяльність, яка виходить за межі виробництва м'ясної продукції.
Розвинене кулінарне виробництво, багаторічна експертиза у виробництві їжі, багаторівнева структура контролю якості та безпечності дозволяє МХП розвиватися й пропонувати споживачам різноманітні якісні та смачні продукти харчування. М’ясопереробний завод «Легко» входить до складу МХП і одним із найсучасніших і найбільших підприємств з виробництва м’ясної продукції та готових страв в Україні.
Директор підприємства Максим Мазур підкреслює, що для компанії важливо не лише виготовляти продукцію, якій довіряють, а й підтримувати громади, розвивати команду та робити внесок у економіку країни.
Про все це детально спілкуємось у інтерв’ю.
— Якими є головні виробничі досягнення заводу за 2024 рік, і які кроки компанія вживає для забезпечення високих стандартів якості продукції?
2024 рік став для нас ще одним роком викликів та досягнень. Попри непрості часи ми продовжили розвиток: розширили асортимент продукції, впровадили інноваційні рішення у виробництві та підвищили ефективність наших процесів. Ми адаптувалися до нових реалій, використовуючи сучасні технології. Усе це стало можливим завдяки командній роботі, професіоналізму наших фахівців та прагненню постійно вдосконалюватися», — розповідає Максим Мазур.
Упродовж року нам вдалося збільшити обсяги виробництва на 20% у порівнянні з 2023-м. Загалом за рік ми виготовили 33, 461 тонн продукції.
Ключовим фактором зростання стало введення в експлуатацію нової виробничої лінії №4, яка дозволяє виготовляти до 3,5 тонн продукції на годину за традиційною технологією.
Ще одним важливим кроком став запуск виробництва котлети Chicken Premier для McDonald's, яка входить у бургер МакЧікен і є кор-інгредієнтом мережі ресторанів.
Розробка та запуск виробництва продукту, який є глобальним для мережі McDonald’s — це важливий, тривалий і складний процес. Ми залучили фахівців із різних департаментів та тісно співпрацювали з колегами із McDonald’s, щоб забезпечити найвищу якість та відповідність світовому еталону котлети Chicken Premier. Ми пишаємося цим досягненням, — зазначає директор.
Якщо говорити про якість, то дедалі більше клієнтів з України і за кордоном хочуть, щоб виробництво продукту було сертифіковане за одним зі стандартів, схвалених GFSI. Це глобальна ініціатива з безпечності харчових продуктів. До сертифікатів, що відповідають цим вимогам, належить BRCGS – міжнародний стандарт управління безпечністю харчових продуктів, що широко використовується в усьому світі. Сертифікація виробництва за BRCGS Food підтверджує, що продукт, який там виробляється: якісний і безпечний, відповідає вимогам законодавства, автентичний (справжній). Миронівський м’ясопереробний завод “Легко” відповідає стандарту BRCGS з 2015 року.
Ми вивчаємо міжнародний досвід, впроваджуємо вимоги найсуворіших міжнародних стандартів, проходимо регулярні аудити й підтверджуємо сертифікацію, розробили власну політику якості, контролюємо всі етапи виробництва продукту.
— Для досягнення високих результатів потрібна вмотивована команда.
Як ви дбаєте про своїх співробітників та які можливості для розвитку надаєте?
Головна наша цінність — це люди. Сьогодні на підприємстві працює 754 працівники. Ми створюємо комфортні умови праці, забезпечуємо ринкову заробітну плату та можливості для кар’єрного зростання. У 2024 році майже всі співробітники долучилися до програми «МХП-Здоров’я», яка спрямована на підтримку здоров’я та надання кваліфікованої медичної допомоги. Також на підприємстві облаштовано медичний кабінет, де три рази на тиждень працює лікар. За потреби — проводимо спеціальні медичні чекапи. МХП — компанія, що піклується про своїх працівників, і для нас це не про слова, а про конкретні дії. Ми створюємо культуру турботи про здоров’я.
З 2019 року МХП активно розвиває проєкт «Банк Ідей», спрямований на залучення співробітників до процесу постійних покращень.
Ми прагнемо надати кожному можливість впливати на якість роботи, вдосконалювати умови праці та робоче середовище. Ідею може подати співробітник незалежно від посади та місцезнаходження, Після впровадження ідеї виплачується винагорода автору та групі, яка реалізовувала ідею. За минулий рік у компанії було впроваджено 34 інноваційні ідеї, які сприяли підвищенню ефективності виробництва, оптимізації витрат та покращенню умов праці.
Одна з яскравих ідей, успішно реалізованих у минулому році, належить Олександру Якименку. Він запропонував встановити осушувач повітря з гарячою регенерацією, що дозволило значно знизити енергоспоживання повітряної компресорної станції. Це не лише допомогло скоротити витрати на електроенергію, а й підвищило надійність роботи обладнання.
Наші співробітники добре розуміють виробничі процеси, знають, де можна оптимізувати ресурси, зменшити витрати, підвищити безпеку та екологічність виробництва. Завдяки їхньому досвіду та професіоналізму компанія впроваджує інновації, підвищує ефективність та знижує витрати.
— Чи є шанс фахівцям без досвіду потрапити до вас на роботу? Можливо, є спеціальні програми залучення персоналу?
Компанія МХП — це місце де молоді спеціалісти можуть здобувати професійні навички ще під час навчання, зокрема стартувати кар’єру на нашому підприємстві. Ми продовжуємо розвивати програму дуальної освіти, співпрацюючи з профільними закладами. У 2024 році ми залучили 15 студентів, 12 із яких вже працюють у штаті підприємства, — розповідає Максим Олексійович.
Ще один важливий напрям — залучення жінок до професій, які традиційно вважались "чоловічими". Ми підтримуємо рівність можливостей та створюємо умови для кар’єрного розвитку кожного працівника, незалежно від статі. Сьогодні на підприємстві 25 жінок успішно працюють у виробничих і технічних спеціальностях.
Жінки у виробництві — це не виняток, а норма. Ми переконані, що професіоналізм не має гендерних обмежень, — зазначає Максим Мазур.
— Як ваша компанія підтримує військових та ветеранів?
МХП однією з перших в Україні започаткувала програму індивідуального супроводу та комплексної підтримки військових, ветеранів та їхніх родин — «МХП Поруч».
Програма спрямована на співробітників компанії та жителів громад, де присутні підприємства МХП — зараз це 13 областей України. В межах «МХП Поруч» ми підтримуємо військових, ветеранів та їхні родини під час служби та після повернення з війни.
Закриваємо запити не лише наших колег-захисників, а й військових з громади. Це допомога у придбанні автомобілів, зарядних станцій, дронів, амуніції та всього необхідного для воїнів на фронті.
Для ветеранів та їхніх сімей ми організовуємо зустрічі з психологами, проводимо заходи з адаптації та реінтеграції, організовуємо зустрічі з ветеранами. Якщо ветеран не може повернутись на посаду, яку обіймав до мобілізації, створюємо для нього нове робоче місце. Коли воїни повертаються — настає наша черга дбати про них.
Дітям захисників забезпечуємо літній відпочинок у таборах Латвії та Карпатах, а також підтримуємо їхнє психоемоційне відновлення.
Ми робимо все можливе, щоб підтримати наших військових і їхні сім’ї. Саме завдяки їм ми маємо змогу працювати, розвивати виробництво та допомагати Україні, — говорить директор підприємства.
— У чому проявляється соціальна відповідальність вашого підприємства?
МХП — найбільший платник податків у Миронівській громаді, забезпечує 59,4% усіх надходжень. У 2024 році підприємства МХП сплатили 653 млн грн, з яких 240,9 млн грн надійшли саме від нашого підприємства.
Наша компанія відповідально виконує свої зобов’язання перед державою, це наш внесок у підтримку економіки, соціальної інфраструктури та добробут громад. Дякую всій команді за професіоналізм та відданість, адже саме завдяки їхній праці ми зміцнюємо нашу країну.
Розвиток громади — це спільна справа. Ми продовжуємо підтримувати важливі соціальні ініціативи. Серед них проєкт «Незламні» — оснащення лікарень реабілітаційним обладнанням.
Програми «Жіноче здоров’я» та «Доступна аптека» — профілактика та лікування хвороб у громадах, які ми продовжуємо і у 2025 році. Конкурс «Час діяти, Україно!» — підтримка місцевих ініціатив. «Роби своє» — програма підтримки підприємців, яка працює вже 10 років.
Разом зі стратегічним партнером Благодійним фондом «МХП-Громаді» беремо активну участь у соціальних проєктах, адже переконані: там, де працює МХП, громади мають бути найкомфортнішими для життя», — наголошує директор підприємства.
— Які плани маєте на 2025 рік?
Наступного року ми продовжимо курс на підвищення ефективності та автоматизацію виробництва. Плануємо оновити лінії № 3 з виготовлення нагетсів, модернізувати лінію маркування, побудувати склад готової продукції з побутовими корпусами. Стартували пілотне впровадження програми Focus , яка націлена на оптимізацію й ефективність виробництва та усунення втрат.
Також у 2025 році ми продовжимо підтримувати військових, ветеранів та їхні родини, розвивати команду та дбати про добробут громад. Зробимо все, аби посилювати Україну.