Підприємцям потрібно подбати про свій страховий стаж та своїх найманих працівників

  • 22

З кожним роком зростає важливість страхового стажу, як необхідної умови для набуття права на пенсійне забезпечення.

У 2022 році застрахована особа, щоб призначити пенсію, повинна мати 29 років страхового стажу. І цей показник надалі зростатиме до досягнення відмітки в 35 років необхідного страхового стажу в 2028 році.

На відміну від найманих працівників, за яких сплачує внески та звітує роботодавець, фізичним особам - підприємцям (які є одночасно й застрахованими особами й страхувальниками для самих себе) потрібно самостійно дбати про зарахування періоду їх діяльності до страхового стажу, а також не забувати своєї відповідальності за найманих працівників.

Хочемо нагадати, що відомості про страховий стаж обліковуються в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр). І джерелом наповнення Реєстру є відповідна звітність про нарахування єдиного соціального внеску (а за періоди до 2011 року – про нарахування страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування), що подається страхувальником (тобто роботодавцем) до органів Державної податкової служби (до 2011 року – до органів Пенсійного фонду України (далі – Фонд).

Іншими словами недостатньо просто сплатити внески, слід іще належним чином прозвітуватись. У разі ж неподання звіту або подання звіту з помилками, інформація до Реєстру не потрапляє і застрахована особа (особи) втрачають страховий стаж за звітний період.

Задля того, щоб при зверненні до Фонду з метою призначення пенсії не отримати відмову, пов’язану з відсутністю необхідного розміру страхового стажу, кожна застрахована особа (в тому числі й фізична особа - підприємець) може оперативно контролювати стан зарахування періодів роботи (чи підприємницької діяльності) до страхового стажу.

Цьому служить вебпортал електронних послуг Фонду (www.portal.pfu.gov.ua), зареєструвавшись користувачем якого Ви будете бачити свій стаж, свій заробіток, про які прозвітував ваш роботодавець, отримаєте необхідні вам послуги, що передбачені сервісом порталу.

У разі необхідності відновлення відомостей про страховий стаж роботодавцю (в тому числі фізичній особі - підприємцю) потрібно виправити помилки в звітності або, за потреби, подати початковий звіт.

Зауважуємо на тому, що подання звітності чи її коригування за періоди до 01.01.2011 можливе лише за результатами перевірки, проведеної спеціалістами Фонду. Для цього слід звернутись до найближчого сервісного центру Фонду з відповідною заявою (до речі, це можна зробити й засобами вебпорталу або на офіційну електронну адресу (в нашому випадку: gu@ko.pfu.gov.ua).

Наголошуємо, що таке звернення буде задоволене лише у випадку, коли даний заявник (роботодавець) не припинив діяльності (тобто не втратив статусу юридичної особи чи фізичної особи - підприємця).

Попереджуємо лиш, що в період дії воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітового характеру не здійснюються (пункт 4 частини першої Закону України від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб'єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни»).

Проте, після здобуття Україною Перемоги та завершення війни за всіма поданими заявами будуть проведені належні перевірки, результатом чого стане усунення всіх помилок на прогалин.

Тож, закликаємо застрахованих осіб та страхувальників пильнувати свої права, а в разі необхідності – не зволікаючи звертатись до органів Фонду!