Що потрібно знати про Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки

  • 754

Що потрібно знати про Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та відповідальність за недостовірність даних або неподання!


Що приховується за цими рядками та чи завжди необхідно подавати таку декларацію, і взагалі, яке значення вона має, – Білоцерківське районне управління ГУ ДСНС України у Київській області допоможе розібратися у цьому питанні. Ми виділили 7 основних фактів, які власники або орендарі приміщення повинні знати.

Факт №1.

За своєю природою декларація відповідності є нічим іншим, як документом, що дає право на початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб’єктом господарювання об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин). У такий спосіб суб’єкт господарювання набуває права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання документа дозвільного характеру.

Факт №2.

Декларація відповідності заповнюється самим суб’єктом господарювання та подається для реєстрації адміністратору або територіальному органу ДСНС. Територіальний орган ДСНС повинен зареєструвати її або надати обгрунтовану відмову у реєстрації. Форма декларації затверджена постановою Кабінету міністрів України від 05.06.2013 року №440(зі змінами ПКМУ №80 від 14.02.2018).

Факт №3.

Хто і коли може не подавати декларацію відповідності?

1 – суб’єкт господарювання у разі використання торговельних місць, кіосків та контейнерів, якщо їх розміщено на ринку відповідно до схеми, погодженої з органом державного пожежного нагляду;

2 – суб’єкт господарювання у разі використання об’єктів, що в установленому законодавством порядку приймаються в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту;

3 – орендар об’єкта нерухомості (особа, яка використовує об’єкт нерухомості за цивільно-правовим договором, що не передбачає перехід права власності на такий об’єкт) за умови, що декларацію на об’єкт нерухомості зареєстровано його власником;


Факт №4.

Чи всі суб’єкти господарювання повинні подавати разом із заповненою декларацією позитивний висновок експертизи (оцінки) протипожежного стану об’єкта?

Ні, лише суб’єкти господарювання з високим ступенем прийнятного ризику повинні подавати такий висновок. При цьому слід пам’ятати, шо оцінка протипожежного стану проводиться суб’єктом господарювання, який одержав відповідну ліцензію.

Факт №5.

Декларацію можна подавати особисто в центрі надання адміністративних послуг, в електронній формі через Єдиний державний портал адміністративних послуг, або надсилати поштою рекомендованим листом. При цьому, у випадку надсилання поштовим відправленням, підпис фізичної особи – підприємця засвідчується печаткою такої фізичної особи, а у разі відсутності печатки – декларація засвідчується нотаріусом; підпис керівника юридичної особи засвідчується печаткою юридичної особи.

Факт №6.

Існує законодавча колізія щодо строку реєстрації поданої декларації відповідності.

Так, Порядком подання та реєстрації передбачено, що декларація реєструється ДСНС або її територіальним органом протягом 5 робочих днів з дня її надходження (пункт 6). Водночас, Кодексом цивільного захисту України передбачається, що декларація реєструється дозвільним органом протягом десяти робочих днів з дня її надходження (абз.2 ч.4 ст.57).

Враховуючи, що Кодекс як Закон України має вищу силу у системі нормативно-правових актів аніж постанова Кабінету міністрів України (що є підзаконним актом), то варто керуватися саме положеннями Кодексу, а отже, брати за орієнтир строк реєстрації у 10 робочих днів.

Факт№7.

Чи надсилання декларації означає її автоматичну реєстрацію? Чи перевіряється фактичною перевіркою правильність та достовірність вказаних у ній даних?

Якщо декларацію подано чи оформлено з порушенням установлених вимог, дозвільний орган відмовляє у її реєстрації та повертає суб’єкту господарювання для доопрацювання. При цьому, посадова особа ДСНС або її територіальний орган перевіряють відповідність поданої декларації виключно відповідно до правильності її заповнення згідно з встановленою формою. Достовірність же вказаних у декларації даних при реєстрації не перевіряється, однак може бути провірена при здійсненні планового або позапланового заходу нагляду (контролю). У випадку виявлення невідповідності фактичних обставин зазначеному у декларації, її реєстрація може бути скасована.

!!! При цьому, передбачену законом відповідальність за достовірність даних, зазначених у поданій декларації, несуть особи, які її подали.

Яка загрожує відповідальність?

Відповідно «Кодексу України про адміністративні правопорушення» суб’єкти господарювання які подали недостовірні відомості у декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки несуть адміністративну відповідальність передбачену ст. 164 що тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000,00 грн. – 34000,00 грн.), та згідно ст. 175/2 здійснення господарської діяльністі без поданої декларації тягне за собою накладення штрафу – від 150 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (2550,00 грн. – 3400,00 грн.).