Миронівська міська ТГ

Офіційний вебсайт

Запитання від застрахованої особи щодо е-лікарняних

Дата: 27.10.2021 10:07
Кількість переглядів: 94

1. Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?

? Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.

? При першій можливості після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.

? Якщо працівник має ЕЦП, він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду України. Але зазвичай у цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець бачить у власному кабінеті страхувальника.

? Водночас, роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи.

? Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність –. Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального забезпечення щодо загальнообов’язкового соціального страхування.

? Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця.

? Через 7 днів після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати».

? З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок.

? Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику. Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.

? Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

2.  Як пацієнту дізнатись номер свого лікарняного?

При формуванні е-лікарняного пацієнту надходить SMS-повідомлення з номером його лікарняного за умови надання пацієнтом згоди на відправку йому таких повідомлень. Якщо раптом ця інформація втрачена, то пацієнт має змогу, не виходячи з дому, отримати інформацію про себе з Електронного реєстру листків непрацездатності самостійно без залучення лікаря чи роботодавця. Для цього потрібно авторизуватись за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/).

Для застрахованих осіб, які аутентифіковані на вебпорталі за КЕП, надано можливість перегляду даних щодо їх тимчасової втрати працездатності – пункт головного меню особистого кабінету «Тимчасова втрата працездатності».

Користувачу надається інформація за даними персоніфікованого обліку в реєстрі застрахованих осіб  Пенсійного фонду України, а саме – список записів тимчасової втрати працездатності з полями:

-          звітний період;

-          вид допомоги;

-          кількість календарних днів тимчасової непрацездатності;

-          загальна сума нарахованої оплати допомоги.

Якщо користувач бажає отримувати СМС повідомлення, то має проставити відмітку про надання дозволу на отримання СМС повідомлень.

Дізнатись більше деталей пацієнти можуть зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0 800 503 753.

3. Як пацієнту дізнатися чи є він в реєстрі застрахованих осіб?

Для уточнення інформації з приводу того, чи є ви в реєстрі застрахованих осіб, ви можете звернутися на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером 0 800 503 753.

3.2.4. Кейс. Пацієнт звільнився з попереднього місця роботи та влаштувався на нову в межах одного місяця. Новий роботодавець не бачить ЕЛН свого нового працівника в Кабінеті Страхувальника. Які його дії?

Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове  державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому КМУ.

Порядок повідомлення Державної податкової служби та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затверджений Постановою КМУ від 17.06.2015 № 413.

Відповідно, новому роботодавцю необхідно подати повідомлення при прийняття працівника на роботу, а попередньому роботодавцю - зазначити у звіті припинення трудових відносин із застрахованою особою. 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано